przysiad azjatycki
| |

PRZYKUC SŁOWIAŃSKI czy PRZYSIAD AZJATYCKI?

Niegdyś w słowiańskiej kulturze kucanie było praktyką codzienną i zwyczajną. Przez wieki zapomniana, dziś ta pozycja wraca do łask, także jako jedna z pozycji jogi 🙂
W krainach “mniej ucywilizowanych” (Azja, Ameryka Południowa) ludzie kucają w zasadzie przy codziennych czynnościach (nie tylko toaletowych 😉) Ta wrodzona praktyka (zauważyliście jak często kucają dzieci?) posiada niezwykle zdrowotne korzyści!

JAK PRAWIDŁOWO UKUCNĄĆ? 🙂
Usiądź płasko na stopach – nie na palcach – i opuść pośladki aż do kostek z lekko rozstawionymi kolanami. Pozycja ma równomiernie rozłożyć nacisk na pięty i mięśnie nóg a nie palce i kolana.
Większość Azjatów może wytrzymać w kucaniu wiele minut a nawet godziny. Kucają podczas jedzenia i wielu innych codziennych czynności. W krajach azjatyckich (także arabskich) większość pozamiejskich gospodarstw domowych wciąż korzysta z toalet kucanych. Taka etykieta łazienkowa nie obciąża stawów i rozluźnia mięśnie – jeśli tylko opanuje się zachowanie równowagi 😉

DLACZEGO KAŻDY POWINIEN ĆWICZYĆ AZJATYCKI PRZYSIAD?
Poza wspomnianą powyżej mądrością łazienkową, praktykowanie azjatyckiego przysiadu zapewnia ogromne KORZYŚCI ZDROWOTNE:

  1. Przysiady poprawiają postawę. Może się wydawać, że masz lepszą pozycję na krześle, ale na dłuższą metę zwykle powoduje to garbienie się.
  2. Zwiększa efektywność procesu wypróżniania, czyniąc je szybszym i łatwiejszym. W związku z tym trawienie i praca jelit ulegają znacznej poprawie.
  3. Kucanie jest szczególnie korzystne dla kobiet w ciąży, ponieważ pomaga uniknąć nacisku na miednicę i przygotowuje do łatwiejszego naturalnego porodu.
  4. Przysiady działają na wiele mięśni zamiast na stawy i kości. Dzięki temu kręgosłup zostaje wzmocniony a elastyczność ciała zwiększona.
  5. Poprawia krążenie, ponieważ Twoje narządy i drogi moczowo-płciowe są w rozluźnionej pozycji. Są również stymulowane i masowane, co zwiększa przepływ krwi.
  6. W przysiadzie pozbywasz się bólu dolnej części pleców i kolan, ponieważ ciężar ciała jest równomiernie rozłożony na mięśnie nóg a odcinek lędźwiowy kręgosłupa się rozluźnia.
  7. 100% kucających osób znajdzie sobie wygodne miejsce do odpoczynku nawet, gdy brakuje miejsc do siedzenia 🙂
przysiad azjatycki
Na kucanie zawsze znajdzie się miejsce!

Umiejętność kucania nie jest uwarunkowana genetycznie. Każdy z nas, już od urodzenia, ma ciało przystosowane do tej praktyki. Ogranicza nas jedynie kultura, w której się wychowujemy, a potem na którą się decydujemy. Zachęcam Was do codziennej praktyki kucania, np. podczas porannego mycia zębów. Najprawdopodobniej zaraz potem naturalnie przyjdzie czas na toaletę 🙂

Ćwiczenie kucania może być początkowo niewygodne, jednak korzyści jest tak wiele, że warto je codziennie praktykować.
Dla zdrowia, wygody i przyjemności 🙂 Zdrowia, Kochani! 🍀

Ina Liliana

Post jest inspirowany tekstem Kim Hoang/ itourvn.com oraz wpisem Justyny Jeski

Similar Posts

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.